حوزه علمیه کوچک ما

آموزش ادبیات عربی، منطق؛ فلسفه و عرفان اسلامی به نحو اجمالی و سبک سنتی حوزات علمیه

حوزه علمیه کوچک ما

آموزش ادبیات عربی، منطق؛ فلسفه و عرفان اسلامی به نحو اجمالی و سبک سنتی حوزات علمیه

در این حوزه قصد داریم به یاری خدا و با کمک یکدیگر به یادگیری اهم دروس حوزوی بپردازیم.

روی این اصل در ابتدا، با فرض اینکه طلاب گرامی کتابهای ابتدایی صرف و نحو را مطالعه نموده اند، به تجزیه و ترکیب احادیث و روایات می پردازیم که تمرینی برای مهارت صرف و نحو در طلاب عزیز باشد. فعلا مدت پیشنهادی این بخش 6 ماه در نظر گرفته شده است که انشاالله با توجه به ظرفیت طلبه های معزز، می تواند به کمتر نیز برسد.



هر شخص یک روز در هفته، متن حدیث را همراه با تجزیه و ترکیب و ترجمه ای که خود آن را انجام داده است، به ایمیل حوزه ارسال می نماید. هدف یادگیری و فهم متن عربی با استفاده از نقش کلمه در جمله است. پس لطفا ترجمه آماده حدیث را از نت قرار ندهید.

سایر طلاب موظفند در هر روز روی حدیث ارسالی نظر دهند و در واقع مباحثه کنند.

در شروع کار احادیث ارسالی، به اتنخاب خود طلاب عزیز و با اعراب گذاری است و نباید کمتر از یک خط باشد. به تدریج و با توجه به پیشرفت کار، این استانداردها بالاتر خواهد رفت.

مشاور علمی حوزه، نظارت بر کار این حوزه خواهند داشت و در صورت لزوم سوالات طلاب عزیز را پاسخ خواهند داد.

در پایان هر یک ماه، طلاب عزیز به منظور ارزشیابی کار خود امتحانی را خواهند داد (با توجه به اینکه تاریخ آغاز کار ما در روز مبارک عید غدیر بوده است، تاریخ امتحانات بیستم هر ماه قمری خواهد بود).


امید که با یاری خداوند و عنایات اهل بیت علیهم السلام دوستان عزیز با جدیت و همیت تمام، این مهم را دنبال نمایند تا انشاالله بتوانند گامی بلند در جهت فهم معارف دین بردارند.

و من الله التوفیق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.