حوزه علمیه کوچک ما

آموزش ادبیات عربی، منطق؛ فلسفه و عرفان اسلامی به نحو اجمالی و سبک سنتی حوزات علمیه

حوزه علمیه کوچک ما

آموزش ادبیات عربی، منطق؛ فلسفه و عرفان اسلامی به نحو اجمالی و سبک سنتی حوزات علمیه

قال الامام  الحسین علیه السلام:

... فَقَالَ‏ اللَّهُمَّ إِنِّی أَعُوذُ بِکَ مِنَ الْکَرْبِ وَ الْبَلَاءِ...

لهوف، سید بن طاووس، ص 80- 81

 

 

فَ: حرف موصول

قالَ: فعل- فاعل مستتر هو

اللَّهُمَّ إِنِّی أَعُوذُ بِکَ مِنَ الْکَرْبِ وَ الْبَلَاءِ : مفعول قال

 

اللهّمََ: منادا

إنّ: حرف مشبه بالفعل

ی: اسم إنّ محلا منصوب

أَعُوذُ بِکَ مِنَ الْکَرْبِ وَ الْبَلَاءِ: خبر إنّ محلا مرفوع

 

أَعُوذُ: فعل

بِکَ: جار و مجرور متعلق به اعوذ

مِنَ الْکَرْبِ:جار و مجرور متعلق به اعوذ

وَ: ربط

الْبَلَاءِ: معطوف به الکرب

 

امام حسین علیه السلام فرمودند:

... پروردگارا، همانا من پناه می برم به تو از مصیبت و بلا...

 

نظرات  (۳)

  • فائزه موسوی طیبی
  • ف حرف موصول نمی باشد و حرف عطف است . به طور کلی حروف عطف سه گونه هستند : فقط عطف ، مثل واو ؛ عطف با ترتیب مثل فاء و عطف با ترتیب و فاصله زمانی مثل ثم 

    من هم فکر می کنم فاء حرف عطف است ، ویا  فهو قال بوده ؟؟
  • سید حامد فرهنگ
  • من هم فکر میکنم حرف عطف هست

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.