حوزه علمیه کوچک ما

آموزش ادبیات عربی، منطق؛ فلسفه و عرفان اسلامی به نحو اجمالی و سبک سنتی حوزات علمیه

حوزه علمیه کوچک ما

آموزش ادبیات عربی، منطق؛ فلسفه و عرفان اسلامی به نحو اجمالی و سبک سنتی حوزات علمیه

حوزه علمیه کوچک ما در ایام مبارک غدیر 1436 ه.ق (مهر ماه ۱۳۹۴)، در ظل عنایات حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، توسط تعدادی از علاقه‌مندان به معارف دینی کار خود آغاز کرد.

این حوزه‌ی کوچک، محلی برای تعلیم، تعلم و مباحثه‌ی دروس حوزوی، با هدف فهم معارف والای الهی و تشرف به حقیقت قرآن و ثقلین، دو یادگار مهجور پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می‌باشد. مخاطبین آن نیز تمام کسانی هستند که دغدغه‌ی دین و معرفت دینی دارند و به دنبال خاستگاهی برای پاسخ به سوالات گوناگون و بی‌جواب خود درباره‌ی حقیقت دین، قرآن و عرفان اسلامی می‌گردند. ما بر آنیم تا از دریچه‌ای دیگر و با نگاهی کل‌گرا، در حد بضاعت خود به این سوالات پاسخ گوییم انشاءالله.

حوزه‌ی کوچک ما از تمام افرادی که مشتاق فراگیری علوم دینی  هستند، اما شرایط استفاده از کلاس‌های حضوری را ندارند - صرفنظر از سن، جنسیت، رشته تحصیلی و... - به گرمی استقبال می‌کند. 

شایان ذکر است که در این محفل مجازی، تنها "گزیده‌ای" از دروسی که در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود را تحت‌نظر کارشناسان حوزوی مطالعه و مباحثه می‌کنیم و حاصل دانش خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذاریم.

و بالاخره به دوستانی که افتخار همراهی‌شان را پیدا می‌کنیم، توصیه می‌کنیم حتما در ابتدا، بخش "چرا درس حوزه بخوانیم؟" را با دقت و تأمل مطالعه بفرمایند.