حوزه علمیه کوچک ما

آموزش ادبیات عربی، منطق؛ فلسفه و عرفان اسلامی به نحو اجمالی و سبک سنتی حوزات علمیه

حوزه علمیه کوچک ما

آموزش ادبیات عربی، منطق؛ فلسفه و عرفان اسلامی به نحو اجمالی و سبک سنتی حوزات علمیه

اصل در مبتدا این است که معرفه باشد، پس چرا در این حدیث انسان نکره است؟

جواب این که یکی از مُسَوِِّغ (مجوز) های ابتدا به نکره آن است که نفی بر آن مقدم شود و اینجا همینطور است مثل: آیه شریفه "مامن دابة الا هو آخذ بناصیتها "که "دابة" در آن نکره است ولی اسم ما واقع شده است.
حدیث شماره 21


اصل در مبتدا این است که معرفه باشد تا خبر دادن از آن مفید باشد و در این حدیث حراره که در اصل مبتدا است نکره است و لذا باید مسوغ داشته باشد ، مسوغات ابتدا به نکره در مبادی العربیه جلد چهارم درس ششم آمده است و در اینجا مقدم شدن جار و مجرور بر آن است.
حدیث شماره 22

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.