اصل در مبتدا این است که معرفه باشد، پس چرا در این حدیث انسان نکره است؟
جواب
این که یکی از مُسَوِِّغ (مجوز) های ابتدا به نکره آن است که نفی بر آن
مقدم شود و اینجا همینطور است مثل: آیه شریفه "مامن دابة الا هو آخذ
بناصیتها "که "دابة" در آن نکره است ولی اسم ما واقع شده است.
حدیث شماره 21
اصل در مبتدا این است که معرفه باشد تا خبر دادن از آن مفید باشد و در این حدیث حراره که در اصل مبتدا است نکره است و لذا باید مسوغ داشته باشد ، مسوغات ابتدا به نکره در مبادی العربیه جلد چهارم درس ششم آمده است و در اینجا مقدم شدن جار و مجرور بر آن است.
حدیث شماره 22
حدیث شماره 21
اصل در مبتدا این است که معرفه باشد تا خبر دادن از آن مفید باشد و در این حدیث حراره که در اصل مبتدا است نکره است و لذا باید مسوغ داشته باشد ، مسوغات ابتدا به نکره در مبادی العربیه جلد چهارم درس ششم آمده است و در اینجا مقدم شدن جار و مجرور بر آن است.
حدیث شماره 22